Het bedrukken van een shirt is een leuke actie, maar waarom eigenlijk? Wat kun je allemaal laten bedrukken? Kleding bedrukken kan op allerlei manieren. In onderstaande artikel gaan we de mogelijkheden op een rijtje zetten.
Bedrukking
Allereest zijn er twee soorten bedrukkingen. Bedrukken en borduren. Vooral gladde stoffen zijn geschikt om te laten bedrukken. Denk hierbij aan T-shirts, sweaters en andere gelijkwaardige kleding. Polo’s en dergelijke zijn beter geschikt om te laten borduren. Borduren is niet door middel van drukken maar een bepaald stukje stof op een polo laten naaien.
Shirt bedrukken
Een shirt kun je het beste laten bedrukken. Dit gaat sneller is goedkoper en is meestal scherper dan borduren. Waarom laten klanten een shirt bedrukken?
– Professioneel
– Fun
– Sponsoring
Een shirt laten bedrukken kan vele redenen hebben. Hierbij staan de drie belangrijkste benoemt.
Professioneel
Professioneel een shirt laten bedrukken heeft vaak een reden die business gerelateerd is. Het uit stralen van de naam van het bedrijf. Reclame maken voor een stichting of een sportshirt met de naam van de vereniging er op.
Fun
Mensen die hard lopen, lopen vaak een shirt van hun hardloop groepje. Een ludieke tekst maakt het compleet. Zij laten een shirt bedrukken voor de fun. Niet alleen om iets te dragen maar om de saamhorigheid te stimuleren. Redenen genoeg te bedenken waarom zij een shirt dragen die allemaal bij elkaar passen. Dit kan met allerlei kleuren, zo gek en energiek mogelijk. Een heleboel creatieve mensen laten hier hun fantasie de vrije loop. De gekste teksten laten ze drukken op een shirt.
Sponsoring
Sponsoring is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm die er is voor het bedrukken van je shirt. Je laat jezelf sponsoren door een bedrijf en in ruil ervoor laat je de naam van het bedrijf op je shirt drukken. Dit bezorgt het bedrijf meer naamsbekendheid waardoor hij indirect meer klanten denkt te gaan behalen. Meer klanten betekend meer omzet. Meer omzet meer geld en daarmee worden de shirts weer betaald. De cirkel is rond. De sporter heeft geld voor faciliteiten en de ondernemer verdiend meer geld met zijn onderneming. Omdat de naam mooi op het shirt is geborduurd of gedrukt, gaan de mensen die de vereniging of stichting een warm hart toedragen uit sympathie gebruik maken van de levering van goederen of diensten van sponsor. Dit is de uitwerking van sponsoring van kleding voor bedrijven. Je zou dit een vorm van maatschappelijke marketing kunnen noemen. |
http://www.shirtsenzo.nl/ |