Als bedrijf moet je te allen tijde goede SEO teksten hebben. Deze SEO teksten zorgen namelijk voor meer bezoekersaantallen op de website en kunnen er daarnaast voor zorgen dat je toekomstige klanten worden opgeroepen tot actie. Je kunt zelf aan de slag gaan om deze teksten voor jouw website te maken. Voordat je dit doet moet je wel een aantal zaken in het achterhoofd houden, zodat jouw teksten aan alle richtlijnen van zoekmachines voldoen.
Vergeet de zoekmachines bij het schrijven van SEO teksten Wanneer je als tekstschrijver gaat beginnen aan je SEO teksten, kom je er al snel achter dat je vastloopt. Dit heeft vaak te maken met wat jij allemaal bedenkt en wat er daadwerkelijk in de tekst moet staan. Daarnaast maak jij je ook voortdurend druk om de vindbaarheid in de zoekmachines. Daarom is het van belang dat je de zoekmachines in eerste instantie helemaal vergeet. Het is beter om in eerste instantie te kijken naar het doel van de tekst en wie de doelgroep is.
Bedenk met welk doel jij jouw content schrijft Als je het doel voor ogen hebt en weet voor wie je schrijft, kun je gaan bedenken wat je met jouw SEO teksten wilt bereiken. Dit kunnen informatieve teksten zijn, maar ook een call-to-action voor het aanschaffen van jouw producten of diensten. Als plan B zou je er ook voor kunnen kiezen om mensen een abonnement op jouw nieuwsbrief te laten nemen, zodat ze alsnog aangespoord kunnen worden. Wanneer je dit allemaal op een rijtje hebt, schrijf je vaak betere teksten dan wanneer jij je druk gaat maken om het gebruik van zoekwoorden en het algoritme van een zoekmachine.
Zoekwoorden opstellen voordat je begint te schrijven Zodra dit allemaal helder is, kun je beginnen met het opstellen van zoekwoorden. Je wilt immers dat jouw website gevonden wordt in de zoekmachines en deze volgorde wordt bepaald door de zoekwoorden die mensen ingeven. Deze zoekwoorden moeten strategisch in SEO teksten geplaatst worden, zodat de zoekmachines jouw website hoger in positie plaatsen en dat de bezoekers geen tekst krijgen die storend en irrelevant is. Een irrelevante tekst zorgt er namelijk voor dat bezoekers sneller afhaken, waardoor de kans groot is dat zij overstappen naar een van de concurrenten.
Met schrijven zonder na te denken bereik je meer Pas wanneer je deze zaken op orde hebt, begin je met het schrijven van jouw content. Je kunt je namelijk goed inleven in de doelgroep en schrijf jij perfecte SEO teksten voor jouw bezoekers. Hierbij denk je in eerste instantie ook niet aan SEO, maar begin je gewoon te schrijven. Pas op het laatste moment kijk jij of het zoekwoord vaak genoeg in de tekst is verschenen en pas je de tekst waar nodig nog een beetje aan. Ook schrijf je aan het einde de titel en tussenkopjes, waarin je het zoekwoord ook nog eens verwerkt. Op deze manier merk jij de voordelen van een goede SEO tekst direct terug in de bezoekersaantallen op jouw website en zal de call-to-action ook voelbaar zijn. |
https://www.textmakelaar.nl/ |