Om ervoor te zorgen dat je boodschap goed bij de klant terechtkomt, wordt steeds vaker beeldschermcommunicatie ingezet. De markt voor beeldschermcommunicatie is de laatste jaren fors in beweging. Van statische informatie op een beeldscherm, naar narrow casting, naar digital signage. Mastering digital signage is de communicatie-uitdaging van dit moment. Meer dan zenden alleenHoe laat je een op de klant toegesneden en interactieve boodschap op het juiste moment zien eventueel aangevuld met dynamisch content of het inbedden van een social media stream? Wat digital signage echt anders maakt is de enorme flexibiliteit die je de mogelijkheid geeft om direct in te spelen op de actualiteit. Zo kun je de klant, tijdens zijn aankoopbeslissing, rechtstreeks confronteren met gerichte aanbiedingen en relevante boodschappen. Ook kun je, je digitale communicatie verrijken met dynamic content. Digital signage maakt het mogelijk om moeiteloos nieuwsberichten, de weersverwachting, vertrekstaten voor het treinverkeer of beurskoersen toe te voegen. Digital signage, een totaalconceptDe wereld biedt de klant al een overload aan informatie. Dit maakt dat narrow-casting alleen steeds minder effect heeft. Om de klant echt te bereiken is een totaalconcept nodig, dat uit veel verschillende componenten bestaat. Elk van deze componenten moet de klantervaring versterken. Zo gaat het om hardware (bijvoorbeeld een schermtafel in je winkel), software (een goed content management systeem, waarbij installatie en beheer belangrijk zijn), connectivity met het systeem waarop de informatie wordt ingevoerd en natuurlijk de wijze waarop de content wordt gepresenteerd. Je kunt hierbij denken aan video walls, tablet applicaties, mobile content, outdoor schermen IOT (Internet of Things) concepten en nog veel meer. Hierbij is het steeds de uitdaging om de klant op het juiste moment en op een relevante plaats informatie te bieden die voor hem interessant is. Denken in totaalconcepten, dat is wat je onder Mastering digital signage moet verstaan. |